NİĞDE MİMAR SİNAN TİCARET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2025-2026 EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI OKUL SERVİS TAŞIMACILIĞI TESPİT İŞİ İLANI
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı için Niğde Mimar Sinan Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Taşımacıyı Tespit Komisyonu olarak, Millî Eğitim Bakanlığı Okul Servis Araçları Yönetmeliğinin 8. Maddesi 1 fıkrası, Okul Servis Araçlarının Çalıştırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar’ın 5. maddesi 3. fıkrası ve 8. maddesi uyarınca ´Okul Servis Taşıması Tespit işi 09.10.2025 PERŞEMBE günü Saat 10:00’da Niğde Mimar Sinan Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde yapılacaktır. Taşıma tespit işine katılma şartları ve istenen belgeler aşağıda belirtilmiştir.
Uygun koşulları taşıyan ve istenen belgeleri hazırlayan iştirakçiler Açık Teklif İletme Usulü ile tekliflerini Okul Taşımacıyı Tespit Komisyonuna 07.10.2025 SALI günü Saat 17:00 ´e kadar imza karşılığı teslim etmeleri gerekmektedir.
Mehmet ORUÇ
Okul Müdürü
OKUL SERVİS ARAÇLARI TAŞIMACILIĞI TESPİT İŞİ İLANI
Niğde Mimar Sinan Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin ikametgâh adreslerinden okula taşıma hizmet alımı “Millî Eğitim Bakanlığı Okul Servis Araçları Yönetmeliği ve Okul Servis Araçlarının Çalıştırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar” doğrultusunda yapılacaktır.
Hizmet alımına ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır.
1) İdare :Niğde Mimar Sinan Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
a) Adresi :Nar Mahallesi Ata Sanayi Yanı Kayseri Yolu Ditaş karşısı No:1 Merkez/NİĞDE Tel: 0388-2323254
b) Elektronik Posta Adresi : 189447@meb.k12.tr
c) Dokümanların görülebileceği internet adresi : https://nigdetml.meb.k12.tr/
Servis Çalıştırma İşinin :
a) Niteliği ve Yeri : Niğde Mimar Sinan Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin yeterli sayıda araç (10 ARAÇ) –ON ARAÇ- ile 2025-2026 Eğitim-Öğretim yılından başlamak üzere sözleşmesi yenilenerek 2026-2027, 2027-2028 Eğitim Öğretim yılı süresince Niğde ili merkezinde (belediye sınırları içinde / tüm mahallelerden) bulunan ikametlerinden okula, okuldan yukarıda belirtilen ikametlerine taşınması. Ayrıntılı bilgiye Okul Servis Araçları Çalıştırması Tip Şartnamesinden ulaşılabilir.
b) Süresi : 20/10/2025 – 26/06/2026 Tarihleri Arası (1.yıl)
2) Şartname ve Eklerinin nereden ve hangi şartlarda alınacağı: Niğde Mimar Sinan Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden alınabilir. Servis çalıştırma işine ait şartnameler (EK-1)’e göre taşımacıyı tespit komisyonunca hazırlanır ve tasdikli örnekleri özelliklerine göre idarelerce isteyenlere bedelsiz verilir.
3) Servis Çalıştırma İhale İşinin nerede, hangi tarih ve saatte yapılacağı :
a) Yeri : Niğde Mimar Sinan Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi – müdür odası
b) Tarih ve Saati : 09.10.2025PERŞEMBE Saat: 10.00
4) İsteklilerden Aranılan Belgeler:
Okul servis araçları taşıma işine katılabilme şartları ve istenilen belgeler şunlardır;
a) Tebligat için adres beyanı, irtibat için telefon numarası, varsa faks numarası ve elektronik posta adresi,
b) Gerçek kişi olması hâlinde servis çalıştırılması işinin yapıldığı yıl içinde alınmış ticaret
ve / veya sanayi odası veya meslek odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
c) Tüzel kişi olması hâlinde mevzuatı gereği tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından servis çalıştırılması işine ilişkin ilanın yapıldığı yıl içerisinde alınmış tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge,
d) Taşımayı gerçekleştireceği taşıtların gerçek kişilerde gerçek kişiler adına, tüzel kişilikler de üçte birinin tüzel kişilik adına tescilli olduğuna ilişkin belgeler,
e) Taşıma yapacağı araçların ruhsat fotokopileri ve araç muayene raporu,
f) Tahdit ve/veya tahsis uygulanan illerde tahditli/tahsisli araç plaka belgeleri, diğer illerde ise Okul Servis Araçları Yönetmeliğinde belirtilen şartlara uygun ve gerekli izin belgeleri,
g) Taşımacının servis ve yolcu taşımacılığını gösterir NACE kodlu faaliyet belgesi,
5) Evrakın Komisyona Teslimi:
a) İsteklilerin, 07/10/2025 SALI günü saat 17.00’a kadar servis taşıma işi için istenen evrakı komisyona tutanakla teslim etmeleri gerekmektedir.
b) Taşımacıyı tespit komisyonuna teslim edilen dosyalar herhangi bir sebeple geri alınamaz.
6) Okul Servis Aracı Olarak Çalıştırılacakların Tespiti:
a) İlanda belirtilen dosyaların açılma saati gelince, her firmadan sadece 1 (bir) yetkili komisyon odasında kalır ve komisyon isteklilerin belgelerini inceleyerek eksik belge nedeniyle değerlendirmeye alınmayacakları tespit eder. Bu işlemler, istekliler önünde bir tutanakla tespit edilir. Tutanaktan sonra, okul servisi taşıma işine katılamayacak olanlar salondan çıkartılır.
b) Komisyon karar verirken; isteklilerin araç yaşı, özmal durumları (en az 4 aracın özmal olması zorunludur) kaç araç özmal olarak bildirilmişse özmal araçlarla taşıma işinin yapılması zorunlu olup aksi takdirde sözleşme iptal edilir. Okulun bulunduğu il/ilçe sınırları içerisinde gerçek kişilerde ikametgâhının, tüzel kişiliklerde ise şubesi ve/veya merkezinin bulunması, aynı okulda daha önce servis taşıma işi yapıp yapmadığı ve servis taşıma işine başladığı tarihi dikkate alır. Belirtilen kriterlere göre yaptığı değerlendirme sonucunda uygun bulduğu istekliye okul servis taşıma işini yaptırmaya karar verir.
c) İsteklilerin itirazda bulunması veya yeni açılan okullarda servis taşıma işinin ilk defa yapılacak olması halinde EK-3’deki kriterlere uygun puanlama yapılarak karar verilir.
d) Okul servisi çalıştırma sözleşmeleri en az bir eğitim öğretim dönemi, azami ise üç eğitim öğretim dönemini kapsayacak şekilde yapılabilir.
e) Taşımacıyı tespit komisyonu tarafından alınan komisyon kararları mahalli mülki idare amirlerince 5 iş günü içinde onaylanır veya iptal edilir.
f) Kesinleşen komisyon kararı, mahalli mülki idare amirlerinin komisyon kararını onayladığı günden itibaren en geç 5 iş günü içinde, taşımacıya veya vekiline, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerince bildirilir. İstekli, kararın tebliği tarihinden itibaren 10 gün içerisinde sözleşmeyi imzalamakla yükümlüdür.
g) Okul servisi çalıştırılması işine katılan olmadığı, isteklilerin belgelerinin uygun görülmediği veya isteklinin sözleşmeyi imzalamaması hâlinde yeniden aynı usulle okul servisi çalıştırılması işine çıkılır.
7) Sözleşme İmzalamada Taşımacıdan İstenilecek Belgeler:
Sözleşme imzalamada taşımacıdan istenilecek belgeler şunlardır:
a) Eğitim öğretim yılında çalıştıracakları rehber personel ile şoförlerin sabıka kayıt belgeleri,
b) İlgili büyükşehir belediyesinden/belediyeden alınan özel izin belgesi,(Özel izin belgesi işi üstlenen taşımacı tarafından sözleşme imzalandıktan sonra ibraz edilecektir.)
c) D sınıfı sürücü belgesi için en az beş yıllık, D1 sınıfı sürücü belgesi için en az yedi yıllık sürücü belgesi,
d) Her yıl okul servis şoförlüğüne uygun olduğuna dair aile hekiminden veya ilgili sağlık sunucusundan alacağı okul servis şoförlüğü yapabileceğine ilişkin sağlık raporu,
e) Rehber personelin, okul servis rehber personeli olmaya uygun olduğuna dair aile hekimliğinden veya ilgili sağlık sunucusundan aldığı rapor,
f) Şoförlerin yetkili kuruluşlardan aldığı psikoteknik raporu,
g) Şoför ve rehber personelin ilgili il/ilçe milli müdürlüğünce düzenlenen eğitim sonunda almış oldukları sertifika,
h) Taşıma yapacakları araçların, 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun öngördüğü karayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortası poliçeleri,
i) Taşıma yapacağı araçların ruhsat fotokopileri ve araç muayene raporu,
NİĞDE MİMAR SİNAN TİCARET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKUL SERVİS ARAÇLARI TAŞIMACILIĞI TESPİT KOMİSYONU
Murat TÜZÜN Cumhur DÜNDAR Saadet KARAHAN
Üye (Öğretmen) Üye (veli) Üye (veli)
Sevgi ÖZLÜER Mehmet ORUÇ
Okul Aile Birliği Başkanı Okul Müdürü